9 april 2013

Tickande veckor och Tripp Trapp

Har inte så mycket energi och inspiration att blogga för tillfället. Tycker det bara blir en massa babygrejer då jag försöker. Men kanske det inte gör nåt. Ska försöka spotta ur mig några snabba inlägg på raken så att allt inte släpar efter så får jag ta nya tag sen i helgen då jag är ensam hemma. :)

Graviditeten tickar på. Imorgon har vi 28 färdiga veckor. Helt otroligt. Det finns barn som har fötts nu och klarat sig utmärkt. Men vi ska väl hoppas att vår lilla krabat stannar inne ganska många veckor till. Fullt med liv är det i alla fall med sparkar och bökningar. Häromdagen kändes det som om det övades kullerbyttor eftersom verkligen allting rörde sig samtidigt. Kunde ha två händer med utspretade fingrar på magen och känna rörelser överallt. :)

Lillasyster med familj var på påskbesök (hos våra föräldrar) och levererade vagn, skötbord och resesäng. Fler babyplagg har handlats på loppis och dessutom en jättefin spelande mobil som ser oanvänd ut till billigt pris. Ska fota den och visa bilder vid tillfälle.

Jag har fått nåt som kan likna foglossningar, men vet det kan också vara tillväxtsmärtor? Magen växer nämligen massor just nu. Förra veckan fick jag låna ett stödbälte från HVC, men det var lite för löst och dessutom ett jobbigt material. Idag köpte jag ett bättre som töjer runt om och sitter bra och hålls på plats. Samtidigt tittade vi på Stokkestolar. Vi ska försöka köpa en på en nätrea som startar på torsdag morgon. Dessutom har vi funderat på den nya babysittern som hör till och gör att babyn kan sitta med vid bordet redan från nyfödd. Den är också nedsatt just nu, så om allt lyckas kommer vi att ha sparat 50 euro. Det är en ganska stor peng. Samtidigt känns det lite vågat att köpa redan nu. Men vi måste väl få tro att allt går bra denna gång och att vi har nån som spretar med bara tår ur vår babystol om sådär 12-14 veckor. :)


Inga kommentarer: