27 juni 2012

Salvesen

Den andra bilden jag tyckte var värd att publicera igen är min tavla av ett gammalt fönster. Den har hängt med sen mina studieår. Jag minns ännu den dammiga vinden i den konstiga affären där jag köpte det gamla fönstret. För 20 mark har jag för mig, men det kan ha varit mer.

Bilderna är gjorda av scenografen Erik Salvesen och har alla teatermotiv, de är plockade ur en väggalmanacka. Bilderna är fastlimmade med nåt speciallim (animaliskt) som min konstnärsväninna S. tillhandahöll. Det ska inte äta papper på samma sätt som ett vanligt lim gör med tiden.

För tillfället har tavlan ingen väggplats och det är lite synd. Men kanske det blir en upphängning då jag röjt klart i mitt arbetsrum. Jag har nämligen det som projekt nu i sommar- tillsammans med allt annat jag borde hinna...

Det kanske inte syns på bilden, men det nedersta glaset är kvar. Jag gjorde ingenting med fönsterramen då jag köpt den- förutom att borsta bort damm och spindelväv och putsa upp den lite.

Inga kommentarer: