1 april 2012

Fastedag 2


I korthet. Jag har mått bra idag, ingen huvudvärk och ingen dåsighet, men så har jag också varit ledig. Det är ett oslagbart koncept att ha en ledig helg i början av fastan! Efter lunchen slumrade jag en stund på soffan i vardagsrummet. Solen värmde så skönt.

På kvällen var vi på teater och det var inte heller några problem. Jag hade smugit med mig en egen tepåse, men eftersom det fanns grönt te i cafét tog jag sånt. Vi köpte också en flaska mineralvatten som jag drack det mesta av. Det var gott med nåt kolsyrat eftersom det blir ganska mycket vanligt vatten ändǻ.

Jag drack lite mindre till middag idag än igår (3 dl mot 5 dl igår), men blev mätt ändå. Just nu är jag lite lite hungrig, men har inte lust att dricka nåt mer så jag tror jag går och lägger mig istället. Klockan har passerat midnatt.

En nackdel med tarsköljningen är annars att det tar ganska länge. Ungefär en timme. Jag vet inte riktigt vart tiden tar vägen, det känns som om det går ganska fort.

Inga kommentarer: