4 april 2012

Bortskämd och lite efter

Kalendern har bilder av damer av Mucha. Typiskt nog är aprildamen den fulaste hittills, dock inte den på bilden. Orkar inte gå och kolla om den ens finns med. :)

Jag är bortskämd med ett helt eget arbetsrum. Det är litet och överbelarmat, men ändå bara mitt. Men jag är tydligen inte där så ofta. Idag kom jag på att jag borde vända blad i min väggalmanacka. Jag hann fundera på om jag fortfarande hade februari framme. Det hade jag inte. Jag hade januari....

Då jag skrivit slutarbete har jag oftast suttit vid köksbordet eftersom mitt skrivbord är så litet och jag behöver ha pärmar och flera böcker framme. Nu är skrivbordet istället fullt med högar av böcker. Jag tror jag har över 20 bibbaböcker plus en del egna.

Men snart eller i alla fall nångång ska jag reda upp allting där och få ett eget utrymme igen. Då jag bloggar och facebookar sitter jag mest i soffan, det är inte speciellt ergonomisk ställning. Men jag har sällskap då.

Inga kommentarer: